KÖPVILLKOR

 

Var god läs igenom våra köpvillkor innan du handlar utav oss.

 

Observera!

Ibland hamnar orderbekräftelsen och andra av våra mejl i skräpposten, så kolla alltid där om du inte fått ett mejl efter lagd order.

 

 

Priser & Betalning

Priserna är i svenska kronor (SEK). Moms ingår alltid på alla våra varor med 25% eller 12%. Alla priser visas inklusive moms på hemsidan. I kassan kan man se det totala priset inklusive alla avgifter, moms och frakt. Vi reserverar oss rätten för prisändringar utan någon förvarning på eventuella felaktiga priser samt upphävande av order där varor med felaktiga priser förekommer. Du meddelas om du köpt en vara till ett felaktigt pris.

 

Köpinformation
För att handla hos oss behöver du vara 18 år. När du handlar via Internet gäller konsumentköp- och distansavtalslagen. Denna lag skyddar dig som konsument när du handlar på distans. Läs mer hos konsumentverket. Johannashemochhobby.se reserverar sig för förändringar i sortimentet och har rätt att ta bort varor ur sortimentet innan ett köp har gått igenom, vi reserverar oss även för eventuell slutförsäljning av varor. Ibland kan en vara blivit såld i butiken och inte hunnit registreras i webbshop, skulle varan vara slut så kontaktas alltid kunden. Alla försök till bedrägerier polisanmäls. Vi förbehåller oss rätten att häva ett köp om bedrägeri misstänks.

 

Orderbekräftelse

När du gjort din beställning hos oss får du ett mejl med en orderbekräftelse. Där ser du vad du köpt med priser och fraktkostnad. Om något skulle vara fel med din beställning, så kontakta oss snarast. När din order är packad kommer du få ett mejl av oss.

 

Garanti

Alla garantier på produkter lämnas av våra leverantörer och tillverkare. I vissa fall kommer vi behöva ta tillbaka produkten för att sedan skicka den vidare till våran leverantör som får titta på produkten innan vi kan besluta om garantin. Vid dessa fall så kontaktar vi alltid er och kommer överens om hur vi ska gå till väga.

 

Betalningssätt

Klarna Checkout

Vi använder oss av klarna. Genom att fylla i dina uppgifter så kan du genom klarna välja det betalsätt som passar dig bäst. Swish, Faktura, Kort, Konto, Banköverföring. Vid frågor angående betalningen, kontakta klarna. Alla fakturor skickas per mejl. Om du vill ha pappersfaktura kan du kontakta Klarna.
Du hittar mer information om Klarna här och kan läsa deras användarvillkor här.

Tyvärr har vi i dagsläget inte möjlighet att erbjuda E-faktura.

 

Frakt och leverans

Alla våra paket skickas med postnord. Du kan med fördel ladda ner postnords app för att enkel ha koll på alla dina paket.
När din order är packad kommer vi skicka ut ett mejl där vi berättar att ditt paket nu är påväg. Beräknad leveranstid är 2-5 dagar beroende på vart i landet du bor, förutsatt att Postnord håller sina lovade leveranstider
Beställningar som läggs före 12.00 kommer att skickas samma dag. Vi packar alltid din order inom ett dygn, förutom vid specialbeställningar som vi tillverkar själva. Så som dekaler, godiskorgar och liknande. Dessa kan ta upp till 3 dagar innan dom skickas då dom först ska tillverkas.


Under November - December så kan det förekomma förseningar med en dag då posten hämtar paketen på morgonen istället för eftermiddag.

Fraktkostnad 55kr

 

Transportskador

Skulle din försändelse vara skadat när den kommer fram så kontaktar du oss så kommer vi fram till en lösning.

 

Outlösta paket

Om ditt paket inte hämtas ut i tid debiteras du 250 kr per paket för kostnader som Johannas Hem & Hobby haft för administration, frakt- och returfraktkostnad, samt hantering. 
Ej uthämtade paket omfattas inte av ångerrätten. 

 

Reklamationer och ångerrätt

Ångerrätt

Du har full bytes- och returrätt (ångerrätt) i 14 dagar efter det att du mottagit varan om du inte är nöjd. Ångerrätten gäller EJ livsmedel (ät- och drickbara produkter, tex. godis), piercingar, munskydd, strumpor, underkläder, strumpbyxor/leggings/tights, linser, av hygieniska skäl. Ångerrätten gäller inte heller våra Egen Design-produkter eftersom de är specialtillverkade varor, exempelvis dekaler, kläder med tryck och liknande. Skulle det vara något med dessa varor så kontakt oss så hittar vi en lösning.
Kontakta alltid vår kundservice innan du returnerar varan.
För att snabbare kunna hantera ditt ärende ber vi dig uppge följande information:
- ordernummer
- fakturanummer
- titel på de produkter du vill returnera.
Sätt inga adresslappar direkt på varans förpackning utan lägg originalkartongen i en annan kartong. Vi ser gärna att du uppger orsak till returen.
Du måste själv bekosta returporto. Retur får ej ske som postförskott eller efterkrav. Spara ditt inlämningskvitto - tänk på att du ansvarar för returförsändelse! Johanans Hem & Hobby åtar sig inget ansvar för transportskador till följd av dålig emballering vid retur.

 

Villkor

För att få lämna tillbaka en produkt måste den vara oanvänd (endast provad) samt att alla eventuella etiketter sitter kvar och tillbehör finns med. Observera att varan även måste returneras i dess originalförpackning för att den ska godkännas. Du ansvarar för varan till dess att vi mottagit den.

Öppet köp och Byte

Om du vill nyttja öppet köp eller byta till annan produkt så kontaktar du oss via mejl: Info@Johannashemochhobby.se

  • Du får returetiketten skickad till din e-postadress (55 kr returkostnad).

  • Du får returetiketten skickad hem till dig med vanlig post (65 kr returkostnad).

  • Ditt ombud skriver ut returetiketten åt dig när du lämnar in paketet. Du får då en QR-kod skickad till din mail eller som SMS som du visar upp hos ombudet (55 kr returkostnad).

  • Skicka på egen hand. Observera att du själv står för returkostnaden och ansvarar för att paketet kommer fram till oss. Vi kan inte spåra paketet, och inte heller kompensera om det skulle komma bort. Observera att du endast kan skicka med PostNord. Vår returadress är: Johanans Hem & Hobby, Medborgargatan 7 94233 Älvsbyn

    Returen ska ha inkommit till oss inom 7 dagar efter du registrerat ditt retursätt via mejl. När vi registrerat returen hos oss meddelar vi dig via mail. Eventuella kostnader för din retur kommer att dras från återbetalningssumman när vi mottagit och behandlat din retur. Justeringar på fakturan sköts av Klarna.

    Observera att återförsäljare och företag ej omfattas av öppet köp-, retur- och bytesrätt.

 

Reklamation

När du mottagit din order ansvarar du för att säkerställa att alla produkter kommit med samt att de stämmer överens med beskrivningen. Skulle något vara felaktigt behöver du återkomma inom 14 dagar efter leveranstillfället.

Skulle inte varan följa beskrvingen eller att du på något annat sätt skulle känna dig missnöjd med varan, så kontakta våran kundtjänst.

 

Behandling av kunduppgifter

När du lägger din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter: namn, adress och telefonnummer. I de fall du väljer att betala mot faktura måste du även ange ditt personnummer eller organisationsnummer. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja våra åtaganden gentemot dig. Din information kan komma att överföras eller delas med tredje part, så som fraktbolaget vi skickat din order med.

 

Nyhetsbrev
Om du vill ha vårt nyhetsbrev kommer vi att skicka information och produkterbjudanden till dig via e-post. Detta kan du själv avsluta när du vill via våran webbshop eller genom att kontakta oss via mejl. Enligt personuppgiftslagen har du rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta i så fall vår kundservice.

 

Produkter
Drift & produktion: Wikinggruppen

Produkten har blivit tillagd i varukorgen

Gå till kassanFortsätt handla